Herkansing geslaagd! :) - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Charissa - WaarBenJij.nu Herkansing geslaagd! :) - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Charissa - WaarBenJij.nu

Herkansing geslaagd! :)

Blijf op de hoogte en volg Charissa

19 December 2012 | Costa Rica, Fortuna

De afgelopen dagen heb ik allemaal dingen gedaan die ik vorig jaar heb moeten missen. Een boot excursie door Cano Negro, chillen in de warm waterbaden van Baldi en natuurlijk de Canopy tocht! Maar ff bij het begin beginnen ;)

Maandagochtend werden we om 8 uur 's ochtends opgehaald om naar Los Chilles bij de Nicaraguaanse grens te rijden om daar op de boot te stappen waarmee we Cano Negro zouden gaan bekijken. Onderweg nog even gestopt om de lunch op te halen en daarna door naar de boot. De tocht was heerlijk met zelfs nog even een heftige regenbui. We hebben diverse vogels gespot, een paar caymannen, Jezus christ lizards, wat slingerpaden en een capucijneraapje. Rond 12 was het tijd voor de lunch. Homemade rijst met kip, verse salade, bonen en vers sap. Enorm lekker oftewel Que Rico! Na de lunch zijn we weer rustig terug gevaren om aan onze terugtocht naar La Fortuna te beginnen.
's Avonds was het hoogtijd om even rustig aan te doen en bij te komen in de hot springs van Baldi. Dit zijn warm waterbaden die worden verwarmd door de vulkaan Arenal. Dit was genieten!

Dinsdag was het tijd om weer vader te trekken naar de volgende plek, maar niet voordat we een wandeling hadden gemaakt bij de vulkaan Arenal. Gewandeld over brokken lava die zijn achtergebleven na de uitbarsting van 1968. Na de wandeling door naar onze lunchplek, restaurant Macadamia, waar ze heerlijke broodjes serveren met verse vruchtensapjes. Buiten was het goed toeven in het zonnetje dus na het eten nog even een kleurtje opdoen voor de reis doorgaat naar Santa Elena, Monteverde.
's Avonds zijn we vrij en na een introductierondje door het stadje gaan we lekker eten bij the tree house. Een restaurant waar in het midden een grote boom staat waaromheen het restaurant gebouwd is.

Woensdag D-Day!! Het is de dag van de canopy tocht tussen de boomtoppen van het Monteverde Cloud Forrest. Als we daar aankomen is het betalen en daarna, na het ondertekenen van een eigen risico verklaring, door naar de ruimte waar we onze gordels krijgen om aan de staalkabel te hangen. Daarnaast krijgen we een helm en handschoenen voor veiligheid en om jezelf een beetje te sturen als je aan zo'n kabel hangt. Dan is het tijd om te beginnen. We worden naar het begin gebracht per busje en dan nog een stukje lopen naar het eerste platform. Totaal zijn het er 13! De eerste is erg spannend, ondanks dat dit de kortste is van 109 m. Wat een gaaf gevoel is dat zeg, zweven tussen de boomtoppen in het zonnetje met de wind in je gezicht! De laatste kabel is 1km lang en moet je met z'n 2-en doen. Die doe ik samen met Dennis. Als je die alleen doet, dan haal je het einde niet, omdat je dan te weinig vaart hebt. Ik zit voor, wat inhoudt dat Dennis ons recht moet houden en moet afremmen op het einde. Dat is wel zo'n enorme kick die je dan ervaart. Hoog over de boomtoppen heen met een wijds uitzicht......super!!!!

Al met al een geslaagde herkansing dus :))

Vanmiddag heerlijk geluncht bij Don Juan, een super koffietentje dat net 2 weken open is, in Santa Elena.

Straks gaan we nog een avondwandeling maken en op zoek naar mooie beestjes die 's Avonds tot leven komen en daarna met de groep eten in het stadje bij Morpho's. Morgen wordt een drukke dag met een wandeling in de ochtend en paardrijden in de middag. De eerste week is nog niet eens voorbij, maar ik heb het hier zo enorm naar mijn zin en Dennis ook. Dat wordt nog wat de komende 3,5 weken...........

• 20 December 2012 - 11:53

Adrie:

Zal ik jullie huis maar te koop zetten?Lijkt mij ook een geweldige ervaring,we genieten enorm van je beschrijving en wilden dat we nog 18 waren om ook zo te zweven groetjes en xx Adrie

• 21 December 2012 - 10:59

Co:

Charissa, altijd prettig als je niet vervulde wensen in een volgende vakantie kan realiseren, is de voldoening volgens mij des te groter, ik herken dit toch ook wel.
    Als ik je verhaal lees is het net alsof ik een (Bond) boek lees, zoveel indrukken en activiteiten die jullie (op) doen, fantastisch...
    Hier in Nederland blijft het grijs, grauw en nat en maken " we" ons op voor het komende kerstfeest.
    Groet en benieuwd naar het volgende hoofdstuk!! Co X