Bijna voorbij....... :( - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Charissa - WaarBenJij.nu Bijna voorbij....... :( - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Charissa - WaarBenJij.nu

Bijna voorbij....... :(

Blijf op de hoogte en volg Charissa

10 Januari 2013 | Guatemala, Tikal

De kayaktocht op zaterdagochtend was super. Om 5:30 vertrokken we richting monkey Forrest om de brulapen wakker te horen worden. Nou dat hebben we geweten...het was een kakofonie van geluid en het was nog niet eens licht! We hebben ongeveer 2 uur gepeddeld en waren toen weer terug om even snel te douchen en te ontbijten. Daarna vertrek naar Livingston een klein plaatsje aan de Caribische kust waar je enorm de reggae invloeden tegenkomt en de mensen er ook erg Afrikaans uitzien i.p.v. Guatamalees.
Het was zaterdag ook de verjaardag van onze reisbegeleidster Heather. Wij hadden al een kadootje meegenomen, maar "de groep" wilde ook iets doen. Ze heeft een mooi schrift gekregen en van de groep waar wij veel mee optrekken een kettinkje met een hartje eraan. Ze is nl. van "het hartje van de dag". Elke dag kom je wel ergens een hartje tegen als je erop let, en nu heeft ze haar eigen hartje van de dag.
Zondag is wederom een lange reisdag naar Caye Caulker, Belize. We zitten al om 6:00 in de boot met onze bagage en zodra wij wegrijden begint het enorm te gieten....gelukkig is dat zo goed als voorbij als we bij de grens zijn (na een kleine 6 uur rijden..). Om 15:30 hebben we de snelle Ferry naar het eiland en het is geweldig aankomen op Caye Caulker. Het eiland heeft de "Go Slow" mentaliteit en heel veel reggae invloeden. Hier hebben we 2 volle dagen :))
Maandag gaan we snorkelen op 3 verschillende plekken en we gaan erheen per zeilboot, heerlijk genieten. De eerste snorkelplek is veel koraal en vooral koraalbomen waarheen vissen in verstopt zitten. Hier mogen we zelfstandig gaan snorkelen, de andere plekken mag alleen met een gids. De 2e plek is er een met roggen en verpleegsterhaaien. Deze haaien doen mensen helemaal niks en het is geweldig om die beesten onder je door te zien gaan. De laatste plek is bekend als barrier reef of Hol Chan spot. Hier zien we veel mooi koraal, vissen in alle kleuren en zelfs een knalgroene murene. Wauw wat is dat gaaf zeg!
Na het snorkelen zeilen we terug naar Caye Caulker onder het genot van veel rumpunch en tortilla's met ceviche :)
Dinsdag gaan we chillen en gaan we het eilandje een beetje verkennen. Daar zijn we snel klaar mee en gaan langs het strand een sapje drinken, om daarna nog een beetje te gaan shoppen. Lunchen doen we ook aan het strand en verder helemaal niks. Vanaf een uurtje of 3 zitten we bij de Lazy Lizard mensen te kijken en te genieten. De sunset is geweldig en dan mogen we alweer over het avondeten gaan nadenken. Heb nog nooit zoveel vis achter elkaar gegeten en al helemaal geen kreeft.....jammie. Verser kan haast niet en alles heerlijk op de bbq.
Woensdag moeten we dit heerlijke eiland helaas alweer gaan verlaten, want Tikal met zijn ruïnes wacht op ons. Hier komen we halverwege de middag aan, zodat we nog snel even het park inkunnen om de sunset te zien op het Grand Plaza.
Donderdagochtend staan we om 4:15 naast ons bed om het park in te gaan voor, hopelijk, een mooie zonsopkomst op tempel IV.
Om 5:30 zitten we er helemaal klaar en nog geen tien minuten later barst er een oorverdovend lawaai los van de brulapen die ontwaken! De zonsopkomst is niet te zien, daarvoor zijn er teveel wolken, maar het ontwaken van het woud is super om op 65m hoogte te mogen meemaken.
Na een paar uur wandelen in het park houden wij het voor gezien. Straks nog even stevig lunchen voor we vertrekken naar Flores. Hier krijgen we vanmiddag nog wat vrije tijd voor we doorvliegen naar Antigua, waar we onze laatste 2 dagen gaan doorbrengen. Hier gaan we nog wat excursies doen en shoppen en dan zit onze reis er helaas alweer op......Een maand, wat gaat dat snel als je het naar je zin hebt zeg.....